środa, 13 czerwca 2012

XCOM: Enemy Unknown - więcej newsów i filmików

Tak oto nastał czas by znów zachwycić się tym co nadchodzi - a według zapowiedzi już 9 października 2012 pojawi się w amerykańskich sklepach :)



Pierwszy film z tzw. głębokiego zanurzenia (deep dive) opowiada dość ogólnie o tym jak gra będzie wyglądać... przy czym z naciskiem na aspekt taktyczny:
  • Time Units czyli jednostki czasu zostają... ale w zmienionej formie - teraz będzie pewnego rodzaju system opłat za wykonane czynności. Jak do końca to się będzie sprawdzać? - Nie wiadomo, ale ze słów wynika, że idea jest ta sama, tylko wykonanie podane w "lżejszej" dla gracza formie.
  • System osłon - przemieszczając jednostki gra od razu podświetla nam znajdujące się wkoło osłony (ikony tarczy).
  • Kamera w pełnym 3D - przy czym gra sama w czasie różnego rodzaju "akcji" robi zbliżenia i inne cuda, by było bardziej kinowo, sensacyjnie, groźnie itd...
Do tego dochodzą takie smaczki jak możliwość dopasowywania wyglądu żołnierzy będąc w bazie... więc ciekawie, ciekawie...





Filmik #2 z grubsza mówi o tym co będzie w bazach i idei stworzenia "farmy mrówek"... cóż ze screenów widać, że faktycznie z tej bazy zrobiono taką farmę :o
A o jakich budynkach mowa?
  • Pomieszczenia inżynieryjne (np. do budowy satelitów, apteczek...)
  • Laboratoria (do badania przedhmiotów)
  • Koszary (ulepszanie żołnierzy)
  • Szkoła trenowania oficerów (dodaje specjalne umiejętności)
  • Hangar (zarządzanie myśliwcami)
  • Odlewnia - foundry (ulepszanie broni)
  • Warsztat (do budowy różnych przedmiotów)
  • Pomieszczenie dla obcych - Alien Containment (trzymanie żywych obcych, którzy wg filmiku i zapowiedzi mają być "wkurzeni" i zachowywać się jakby chcieli wyjść.
To co jednak zapowiedziano ciekawego - to to, że budynki oddziałują na swoje otoczenie - wprowadzono bonusy za to, że pewne struktury są blisko siebie (np. generator energii obok pomieszczeń produkcyjnych).



Tytułem przerwy oglądnijmy trailer z E3, który wprowadza tą jakże dramatyczną i filmową atmosferę :) A mnie osobiście cieszy powrót jednostek przypominających cyberdiski ^.^ Ach zawsze lubiłem ten typ obcego :]

Z innych wrażeń? Żołnierze stali się bardzo superbohaterowi - ma być ich mało, ale za to mają mieć wypasione umiejętności (jest to moje ogólne wrażenie pochodzące ze wszystkich materiałów dotychczas prezentowanych)... to mnie szczerze trochę smuci, bo jakoś w oryginalnych XCOMach zawsze urzekało mnie to, że szła ta masa żołnierzy do walki z garstką obcych, a mimo to ktoś prawie zawsze ginął :(  Na szczęście muzyka zapowiada się klimatycznie.. no przynajmniej jak na grę akcji :P

Ach... jak ktoś jeszcze nie odwiedzał strony projektu to polecam nań wejść: http://www.xcom.com/enemyunknown/, bo co jakiś czas pojawia się jakiś news, albo filmik/screenshot.




By jednak nie było, że to już koniec - zapraszam do obejrzenia relacji Total Biscuit'a z E3 właśnie o XCOM EU :D

Co prawda wiele to się nie dowiedziałem z tego wywiadu... poza tym, że w nowym XCOM będzie wszystkiego więcej, bardziej, lepiej :] Cóż typowa gadka marketingowca... to zaś czego nie rozumiem to dlaczego wszyscy narzekają na ogromny poziom trudności gier ze stajni MicroProse? One wcale nie były takie trudne, gdy człowiek choć trochę myślał (choć TFTD faktycznie czasem przeginał i rzucał psioniczne jednostki na nasz niedoświadczony oddział co kończyło się rzeźnią :> )
Z tego co wyłowiłem to to, że system przechwytywania UFO (walki myśliwców) ma być prosty, krótki i szybki... szkoda, bo skoro można robić takie cuda z żołnierzami, to mogliby dodać też coś podobnego dla samolotów i ich walki taktycznej :/
Na koniec zaś gadka o kilku nowych-starych rzeczach:
  • pancerzu archanioła, który umożliwia latanie - oczywiście żadna to nowość dla fanów oryginalnej serii ;] Ale miło, że to wróci.. oj brakowało mi tego w Afterach ^.^
  • zniszczalności terenu - najwyraźniej każda osłona będzie mogła zostać zniszczona, tylko czy to odnosi się również do terenu to już nie wiadomo - pozostaje nadzieja, że jednak tak i mimo wszystko wyniosą choć jedną naukę z XCOM Apocalype i zostawią możliwość burzenia budynków w oparciu o pewien model fizyczny (dowolny, ale niech będzie on choć trochę realistyczny).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz